wtorek, 22 listopada 2016

Marka personalna czyli jaka jest Twoja obietnica

W ubiegły weekend miałam przyjemność spotkać na swojej drodze wyjątkową osobę - autorkę bestsellerowej książki, etyczną bizneswoman, kochającą matkę a wreszcie - niezwykłego człowieka. Mowa o Joannie Malinowskiej-Parzydło. 



Panią Joannę "poznałam" przy okazji lektury książki "Jesteś marką. Jak odnieść sukces i pozostać sobą.", którą dostałam w prezencie urodzinowym. Później było obserwowanie bloga, śledzenie wpisów na Facebooku... Podzielałam jej poglądy i tak silnie utożsamiałam się z jej osobą, że gdy czytałam o kolejnych sukcesach książki, cieszyłam się jakby było to spełnienie marzeń bliskiej przyjaciółki. Gdy dowiedziałam się, że Pani Joanna będzie prelegentką na VIII Kongresie Stowarzyszenia Właścicieli Mieszkań na Wynajem "Mieszkanicznik", na który się wybierałam, od razu chwyciłam za książkę z zamiarem ponownej lektury. W grudniu 2015 r., pisząc jej recenzję (przeczytaj tutaj) stwierdziłam, że to jedna z tych pozycji, do których warto wracać. Podtrzymuję to. Minął rok i moje spojrzenie zupełnie się zmieniło. Miło to odkryć :)

W trakcie swojego sobotniego wystąpienia Pani Joanna mówiła przede wszystkim o marcie osobistej i tym, jak istotna jest w życiu każdego człowieka reputacja. Uderzyło mnie stwierdzenie, że nasza relacja z ludźmi to obowiązek zrealizowania obietnicy. Należy zadać sobie samemu pytanie: jaka jest moja obietnica? Czego oczekują ludzie myśląc o mnie? W czym mogę im pomóc? Czego ode mnie oczekują? Jak mnie postrzegają? Czy ktoś z Was myślał o sobie w takich kategoriach?

Ujęło mnie również, że w tej całej otoczce biznesowej - pełnej liczb, analiz, pieniędzy - Pani Joanna potrafiła znaleźć miejsce na etykę i mocno zaznaczała, jak istotny jest silny kręgosłup moralny. Dlaczego? Ponieważ żyjemy w świecie, w którym certyfikaty i tytuły przestają mieć znaczenie. Liczy się to, jakimi jesteśmy ludźmi i co sobą reprezentujemy. Pocieszające. Wychodzi na to, że wkraczamy w erę wiarygodności. Przedsiębiorcy mają świadomość, że kłamstwo oraz nieuczciwe posunięcia mają swoje konsekwencje i wpływ na renomę. A to z kolei rzutuje na kolejne kontrakty. Lub ich brak.

Podczas prelekcji odnotowałam stwierdzenie, które bardzo mi się spodobało: "Marka to nie produkt. Nie opakowanie. Nie tylko to, co Ty myślisz o sobie. To efekt tego jak żyjesz i odpowiedź na pytanie dlaczego ludzie / klienci uważają Ciebie za wartościowego partnera!". 

Wnioski? 


Myślę, że każdy ze słuchaczy wyszedł ze spotkania z Panią Joanną Malinowską-Parzydło z głową pełną pomysłów. A na pewno pytań. Jednak aby podsumować to, o czym mówił nasz gość posłużę się cytatem, który przyszedł mi na myśl w trakcie sobotniego wystąpienia - "Warto być przyzwoitym" (Władysław Bartoszewski).


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz