piątek, 23 września 2016

12 wspaniałych, czyli cykl spotkań "Z biznesem mi do twarzy"

Przez ostatni rok Toruń stał się świadkiem niezwykłych spotkań z niezwykłymi kobietami sukcesu. 12 silnych osobowości - bizneswoman z osiągnięciami na rynku lokalnym i światowym opowiadało swoje historie inspirując torunianki do spełniania zawodowych marzeń. Mowa oczywiście o cyklu spotkań "Z BIZNESEM MI DO TWARZY", którego inicjatorką jest Joanna Cieślak-Ospalska - od 20 lat związana z mediami, autorka bloga www.POSITIVEMIND.pl a prywatnie młoda mama, która wraz z mężem prowadzi firmę i pokazuje innym jak skutecznie się promować.


Z uwagi na swoje usposobienie oraz radiowe doświadczenie, Asia bardzo swobodnie czuła się podczas wywiadów w Hanza Cafe otwierając przed przybyłymi alkowy sukcesów zaproszonych gości. Tym razem postanowiłam odwrócić role i to jej zadać kilka pytań, aby dowiedzieć się, co ją zainspirowało do zapoczątkowania tego przedsiębiorczego projektu.


zdj. Monika Ciaolo, Studio Tutto, www.studiotutto.pl

Skąd wziął się pomysł na organizację cyklu "Z biznesem mi do twarzy"?

Tak naprawdę jest kilka powodów, dla których zdecydowałam się zorganizować spotkania przedstawiające przedsiębiorcze kobiety z Torunia. U podstaw jest rozmowa, jaką kiedyś przeprowadziłam z moją przyjaciółką. Szukałyśmy pomysłu na biznes i stwierdziłyśmy, że chociaż nasze pomysły są ciekawe, to być może rynek toruński nie będzie dla nich dobrym miejscem. Pamiętam, że rozmowę skończyłyśmy z poczuciem rozgoryczenia. Ale chwilę później uświadomiłam sobie, że przecież w Toruniu są firmy działające z sukcesem, więc jednak nasze miasto nie jest takim złym miejscem do prowadzenia biznesu. A dlaczego kobiety? Rozmowa z przyjaciółką, którą teraz wspominam, miała miejsce podczas mojego urlopu macierzyńskiego. Siłą rzeczy byłam wówczas bardziej wyczulona na sytuację kobiet wracających po przerwie do pracy. Widziałam z jakimi problemami i niepewnościami się borykają. I dlatego postanowiłam promować i pokazywać te kobiety, które odniosły sukces w biznesie, łącząc jednocześnie życie prywatne z zawodowym.

Co Tobie prywatnie dawały te spotkania?

Przede wszystkim przez ten rok nawiązałam niesamowitą liczbę nowych znajomości. Poznałam przecież nie tylko bohaterki spotkań, ale i osoby, które brały udział w spotkaniach po stronie publiczności. Z wieloma osobami się zaprzyjaźniłam, z niektórymi miałam i mam okazję realizować inne ciekawe projekty. Ale też na pewno musiałam wyjść ze swojej "strefy komfortu" - mimo wielu lat przepracowanych w mediach, nie byłam przyzwyczajona do tego, że pojawiam się tak często w gazetach czy rozgłośniach radiowych. Tego musiałam się na nowo nauczyć.

Czy któraś z historii Twoich bohaterek przypominała Twoją na tyle, że odebrałaś ją wyjątkowo emocjonalnie?

Pewnie każdą z nich mogę odnieść do siebie. I zapewne cząstki własnych historii znajdowały w opowiadaniach bohaterek uczestniczki spotkań. Być może nawet to jest najważniejsze - usłyszeć historię bardzo podobną do swojej i zobaczyć, jak ktoś inny zachował się w tej sytuacji. A potem przeanalizować i przemyśleć, czy nie warto by było i w swoim życiu czegoś zmienić.

12 wspaniałych bizneswomen, 12 wyjątkowych spotkań za nami...i co dalej?

Dalej oczywiście konferencja i warsztaty. Tym razem mówimy zgodnym głosem, że "Z biznesem NAM do twarzy". Konferencja będzie okazją, by wziąć udział w panelu, do którego zaprosiłam bohaterki całego cyklu "Z biznesem mi do twarzy". Porozmawiamy o faktach i mitach dotyczących kobiecej przedsiębiorczości. Gościem specjalnym konferencji będzie Dagmara Skalska, autorka "Projekt egoistka", z którą porozmawiam o pozytywnym egoizmie w biznesie oraz życiu osobistym. Tego dnia odbędzie się także panel networkingowy, podczas którego być może uda się nawiązać ciekawe biznesowe znajomości.


Zasadniczo Toruń ma markę miasta turystycznego, wypełnionego wydarzeniami kulturalnymi z naciskiem na inicjatywy studenckie. Czy Twoim zdaniem w naszym mieście jest miejsce dla kolejnych wybitnych bizneswomen?

Teraz już wiem, że tak jest i mam zamiar to udowodnić w... kolejnym cyklu "Z biznesem mi do twarzy". 

Brzmi intrygująco. Nie pozostaje mi nic innego, jak pogratulować pomysłu i wytrwałości! A wszystkie przedsiębiorcze kobiety z Torunia i okolic zapraszam do zgłaszania swojej obecności na konferencji oraz warsztatach. 


Na pewno będzie się działo! 


Szczegóły znajdziecie TUTAJ.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz