piątek, 4 grudnia 2015

Jesteś marką. Jak odnieść sukces i pozostać sobą - RECENZJA KSIĄŻKI

"Zastanów się, czyje marzenia i cele realizujesz w swoim życiu, czyimi zasadami się kierujesz, czyim wartościom jesteś wierny. Jeśli własnym, to wszystko jest w należytym porządku. Jeśli w tym wszystkim postępujesz przyzwoicie i nie naruszasz zwykle wartości innych ludzi, to wspaniale. Jeśli jednak odkryjesz w trakcie bilansu życia i bilansu otwarcia, że Twoim życiem kierują inni, ich zasady, ich cele i potrzeby, ich wartości, które są dalekie od Twoich własnych, zastanów się, co z tego wynika." (fragment książki "Jesteś marką. Jak odnieść sukces i pozostać sobą, Joanna Malinowska-Parzydło).



Joanna Malinowska-Parzydło w swojej książce "Jesteś marką. Jak odnieść sukces i pozostać sobą" zdecydowanie zachęca do refleksji nad swoim dotychczasowym postępowaniem. Przeprowadzając nas przez tajniki budowania marki, Autorka systematycznie pobudza czytelnika zadając kolejne pytania. Ale to nie wszystko. Oprócz pytań banalnych i tych mniej wygodnych, czekają nas również ćwiczenia. Czytając książkę robimy więc mimowolnie rachunek sumienia. Analizujemy komunikaty, które wysyłamy każdego dnia zarówno ludziom nam bliskim jak i nieznajomym. Jakie to ma znaczenie? Otóż, jak podsumowuje w jednym z rozdziałów Autorka, marka osobista "To dzisiejszy efekt tego, jakim jesteś człowiekiem i jak żyjesz w opinii Twojego otoczenia." W trakcie lektury uświadamiamy sobie, że liczy się nie tylko nasze wnętrze ale - i może przede wszystkim - umiejętność prezentowania go w sposób zrozumiały naszej grupie docelowej. I nie mam tu na myśli wyłącznie sfery zawodowej. Wiele spostrzeżeń, które uczyniła Autorka, możemy zastosować z powodzeniem w naszym codziennym życiu rodzinnym. 

W książce znajdziemy dużo błyskotliwych uwag dotyczących ludzkiej natury. Joanna Malinowska-Parzydło tłumaczy poszczególne zachowania od strony psychologicznej. Ujawnia mechanizmy, których funkcjonowanie mogliśmy jedynie intuicyjnie podejrzewać. Sprawia to, że treść obfituje w konkrety. Gotowe rady. I nie mówimy tu tylko o temacie marki osobistej. Pozycja poświęcona jest w dużej mierze kwestii jakości życia, wartości, którymi się kierujemy, uświadomienia sobie naszego życiowego celu, sprecyzowania marzeń. 

Już w trakcie lektury zdałam sobie sprawę, że jest to jedna z tych książek, które powinny znajdować się w biblioteczce każdego człowieka. Dlaczego? Ponieważ warto do niej wracać. Ponieważ w zależności od etapu naszego życia będziemy z niej czerpać coraz to nowe wnioski. To zdecydowanie pozycja, która będzie rosła wraz z naszym rozwojem.

Próbkę pióra Joanny Malinowskiej-Parzydło znajdziecie na jej blogu Jesteś Marką. Natomiast samą Autorkę będzie można poznać osobiście w Toruniu już niedługo, bo 12 grudnia w ramach TEDx Toruń 2015.

Na koniec zaczerpnięta z książki krótka rada, za którą staram się podążać: "Jeśli masz coś ważnego do zakomunikowania światu, po prostu zrób to. Mów własnym językiem i spokojnym, wyraźnym, mocnym głosem, mając na względzie korzyść oferowaną odbiorcy, cel, jaki chcesz osiągnąć, i przekonanie, że oferujesz istotną wartość.". 


Też Was do tego zachęcam. Ku inspiracji innych i samego siebie.

1 komentarz:

  1. Kawa już pachnie i sięgam po tę właśnie lekturę ;)

    OdpowiedzUsuń